Norway in a nutshell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Saroj Dijkstra - WaarBenJij.nu Norway in a nutshell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Saroj Dijkstra - WaarBenJij.nu

Norway in a nutshell

Door: Saroj

Blijf op de hoogte en volg Saroj

11 Juni 2014 | Noorwegen, Bergen

Hallo allemaal,
Gisteren zijn we heel vroeg uit bed gegaan de wekker ging al om 05;30 uur dus heel vroeg dus. Toen op met de tram naar het station van Oslo. Daar wachten op de trein we stapte als laatste in omdat we eerst niet wisten welke wagon we nou in moesten toen waren we in onze wagon zaten mensen op onze plek die hadden dezelfde nummers als ons toen gingen die mensen wel weg. Het eerste stukje duurde bijna 5 uur voordat we bij de eerste tussen stop waren, het uitzicht was super en we klommen steeds hoger en we zagen sneeuw. Het eerste volgende station was Myrdal waar we overstapte op de Flåm spoorbaan toen kwam de trein we gingen de waterval Kjosfossen daar mochten we uitstappen om daar te kijken en daar mooie foto's maken die reis duurde ook een uur. Toen kwamen we aan in de haven van Flåm daar gingen we over op de boot we vaarde in een fjord die fjord heette Aurlandesfjord erg mooi de bootreis duurde ongeveer 3 uur. Toen gingen we met met de bus ging via The Stalheimskleiva Road die was erg steil. Toen stopte we bij het station Voss toen wachten op de trein we gingen toen verder dit duurde ook ongeveer een uur we waren om 21:15 op het station in Bergen toen nog even wat broodjes meenemen en wat lekkers toen gingen we met de taxi naar ons huisje de chauffeur wist niet echt waar het was hij had wel een Tomtom hij wist niet goed waar de straat was via de telefoonnummer via de eigenaar heeft hij ons voor de deur afgezet we hadden er exact 14 uur over gedaan voor we bij ons huisje waren de dag was leuk maar ook vermoeiend.