2de dag in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Saroj Dijkstra - WaarBenJij.nu 2de dag in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Saroj Dijkstra - WaarBenJij.nu

2de dag in Oslo

Door: Saroj

Blijf op de hoogte en volg Saroj

07 Juni 2014 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,
Hier weer even een bericht uit Noorwegen vanmorgen eerst ontbeten toen klaar maken voor naar de skischans althans dat was het plan vanmorgen leek hert super weer maar we stapte ons appartement uit en kregen we me toch een hoosbui we gingen schuilen totdat de regen en hagel ophield toen onder tussen hadden we uitgezocht dat we toch maar naar het Vikingmuseum gingen we gingen met de tram en de bus daar gekeken naar 3 oude Vikingschepen die waren allemaal met de handgemaakt ergens in de 9de eeuw na Chr. Daarna zijn we de Ferry gelopen die ons naar de haven van Oslo terug bracht. Toen zijn we nog langs het Nobel Peach Center gelopen . Toen op Akerbrygge hebben we op het terras gezeten en daar met een hapje en een cocktail en thee en fris . Daarna zijn we met de tram naar Karl Johan Gate ( is de Kalverstraat van Oslo) en daar halverwege hadden we mooi uitzicht op het Koninklijk Paleis. We zijn ook nog langs het Parlement gebouw gelopen. Daarna weer terug gegaan met de tram wat overigens erg vol was . Toen hebben we een tussenstop gemaakt bij de supermarkt om eten te halen. Na ons maaltje zitten we nu heerlijk op de bank we horen overal muziek omdat er het hele weekend muziekfestijn is hier.
Het is verder de hele dag mooi weer geweest het word nu steeds helderder hier. En morgen word het ook zomers hier.

• 08 Juni 2014 - 11:59

Gertjan Van Keulen:

Hi Saroj,

Klinkt goed! Boven bij een skischans in een hoosbui lijkt me inderdaad geen goed idee, goed dat jullie het programma hebben aangepast.

Toen ik heel veel jaren geleden in Bergen was voor mijn werk, kan ik me herinneren, dat we 's avond heel laat terug liepen naar ons hotel (moet ook ergens rond elf uur zijn geweest) en dat het inderdaad ook toen nog steeds niet echt donker was. Volgens mij wordt het in deze tijd van het jaar helemaal niet echt heel donker. Heel apart om een keer mee te maken vond ik.

Nog heel veel plezier gewenst met elkaar voor de komende dagen.

Met vriendelijke groet,

Ome Gertjan

• 08 Juni 2014 - 21:35

Saroj Dijkstra:

Hoi Ome Gert-jan,
    Het is inderdaad erg appart om mee te maken dat het niet echt donker is zo vergeten we nog wel de tijd zoals we dan in avond nog even gaan chillen in ons appartement en dan oh is het al zo laat dat hebben we dan niet echt door. Dat is wel appart. Maar mog bedankt voor je berichtje morgen gaan we naar het Paleis en nog naar dat park waar al die mooie beelden staan moet erg mooi zijn dis ben benieuwd. Groet Saroj